Spor Haberleri

Köşe Yazıları

9 Ekim 2013 Çarşamba

Pofuduk Poğaça Yaptım Efendim

Aslında çok eskiden de girerdim mutfağa. Kendi özel et yemeği soslarım vardı. Ancak dedim ki hep sos, hep sos...

Ondan dolayı denemeye başladığım bir poğaça tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Gerekli malzemeler:

  • 1 paket kuru instant maya (1 küp yaş maya da olabilirmiş)
  • 1 su bardağı ılık süt (başka alternatif yok)
  • 1 su bardağı sıvı yağ (çok demeyin, anca)
  • 1 şişe soda (poğaçanızın pofudukluğu bu sayede olacak, kendinize pay biçmeyin)
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • Kafanıza göre tuz (şimdi ölçü veririm, yok tuzlu oldu, yok tatsız oldu, söylenirsiniz.)
  • Alabildiği kadar un (ancak ben bu ölçülerdeki çalışma için 750 gr kullandım.)
İçine de malzeme koayacağım, diyorsanız, peynirdir, zeytindir hazırlayın göz kararı... dereotu ya da maydanoz da didiklemeyi unutmayın.


Şimdi... Ilık sütün içine 2 yk şekeri boşaltın.(yemek kaşığının kısatması... madem açıklayacağım, niye kısalttım ki?) Karışıma mayayı ekleyin. Sonra elinizle azıcık karıştırın. El lezzetiniz de bulaşsın. Sonra sıvı yağı ve sodayı da dökün karıştırın. Aldığı kadar un ekleyin. Kopya çekebilirsiniz. 750 gr un olacak o... 

Sonra karışım hamur haline geldiyse 40 dakika bekleyin. Gidin bir şeyler okuyun. Kitap falan... Ne yapacaksın 40 dakika?

Neyse... 40 dakika geçtiyse hamurdan kopardığınız parçaları açıp içine istediğiniz harcı koyarak dilediğiniz şekillerde kapatın. Yuvarlak olur, rulo olur... Ne beleyim? Üstlerine yumurta sarısı sürün. (Yumurta yok malzemelerde, diye kızmayın. kahve içmek için sıcak suya ihtiyacınız olması gibi bir şey bu artık.) Sonra 30 dakika beklesin. Ki biz buna tepsi mayası diyormuşuz. 

170 derecede 20 dakika pişirin. Pişmezse biraz daha pişirin. Benimki pişti vallahi o sürede. 

Haydi mutfağa...


2 yorum:

  1. Pofuduk Poğaça tarifini hep merak etmişsimdir paylaşım için teşekkürler en kısa zamanda eve sabah kahvaltısı içiön deneyeceğim.

    http://defoluhaber.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler...afiyet olsun...

    YanıtlaSil